Tuning

Oferuję na sprzedaż hybrydę TD04L-16T. 

Jakie prace są wykonywane podczas regeneracji/modyfikacji turbiny?

  • roztaczanie muszli strony zimniej, aby pomieściła większe koło kompresji (Melett 16T)
  • szlifowanie papierem ściernym o wysokiej gradacji i polerowanie
  • roztaczanie core’a
  • pełna regeneracja core’a (wymiana łożysk ślizgowych, pierścieni uszczelniających, oring’ów – praktycznie wszyskie „bebechy” nowe)
  • jesli dawcą jest 11T to frezowanie i szlifowanie „garba” we wlocie spalin na gorącej stronie
  • oczywiście założenie wyważonego koła kompresji 16T
  • uszczelnianie DV
  • odpowiednie ustawienie gruchy WG
  • mycie chemią wszystkich komponentów
  • szlifowanie papierem ściernym muszli kompresora, odtłuszczanie IPA i osuszanie
  • malowanie muszli farbą wysokotemperaturową i wypiekanie w 220 stopniach C w celu utwardzenia farby
  • malowanie zaworu DV i gruszki WG
  • złożenie wszystkich elementów w gotową do montażu całość
  • niebawem piaskowanie żeliwa i muszli

Czy mogę tylko zregenerować turbo?

Jasne. Wystarczy, że wyślesz turbo na mój adres/przywieziesz osobiście. Najlepiej wcześniej podać mi w mailu lub na messengera numer seryjny turbo, abym mógł kupić odpowiedni zestaw naprawczy. Cena do dogadania. Jest możliwość wyciągnięcia turbo u mnie na miejscu, regeneracji i założenia z powrotem do auta. Raczej terminowo tylko weekendy.

Jakie mocy możesz się spodziewać po 16T?

Nie jestem tunerem, a większość rzeczy jakie robię przy aucie robię jako hobby, a nie sposób na życie. Jeśli dostanę to zamieszczę kilka wykresów z hamowni. Myślę, że przy odpowiednio przygotowanym aucie można dojść do około 290KM. Jeśli potrzebujecie dokładniejszych danych od kogoś z doświadczeniem tunera to odsyłam do saabtuning.pl, Kamil z pewnością powie wam znaczniej więcej niż ja.

Czy turbo jest wyważane?

Często słyszę to pytanie. Odpowiedź brzmi i tak i nie. W tej cenie nie jestem w stanie wyważyć jeszcze całej turbiny, ale… w moim odczuciu jest to bezcelowe, bo koło kompresji jest fabrycznie wyważone, tak samo jak wałek z turbiną. Już kilka turbin po moich modyfikacjach jeździ w Saabinkach i zupełnie nic złego się z nimi nie dzieje. Moim zdaniem taka turbina po modyfikacji jest wyważona w podobnym stopniu jak fabryczna. Natomiast jeśli ktoś chce to zrobić, to nie widzę problemu aby odesłał od ją do jakieś firmy w celu wyważenia.

Czy dostanę gwarancje na turbinę?

Jeśli chcesz mogę wystawić gwarancję od osoby prywatnej. Możesz do mnie przyjechać, obejrzeć turbo (jeśli będę miał na stanie), pogadać, bedziesz wiedział gdzie mieszkam. Gwarancja na pół roku bez limitu kilometrów. Jeśli faktycznie okaże się, że to ja popełniłem gdzieś błąd to oddam pieniądze za turbo lub założę nowe. Nie prowadzę firmy, a turbiny robię hobbistycznie, więc nie jestem w stanie dać pisemnej gwarancji. Jeżeli program będzie robiony w saabtuning.pl na turbinę mogę dać rok gwarancji, bo wiem, że Kamil wszystko dobrze wystroi i sprawdzi, a do mnie nikt nie przyjdzie z pretensją, że wirnik się wypalił.

Jak wygląda to cenowo?

Jeśli wykonuję to na turbinie od klienta to 900zł. Warunkiem jest turbo nadające się do regeneracji może to być TD04L-11T( głównie polifty 150KM i 175KM, przedlifty po połowie 2005r) lub TD04L-14T(przed i polifty Aero lub wersja 2.0T). Wiadomo, że nie zawsze zalega nam w garażu wolne turbo, więc jest też opcja (jeśli akurat mam na stanie) sprzedaży turbiny za 1400zł, a ja oddaję 500zł po odebraniu paczki ze starą turbiną i weryfikacji czy nadaje się do regeneracji. Jeśli stwierdzę, że turbo nie da się już wykorzystać to zwyczajnie je odsyłam. Oczywiście jest też możliwość wymontowania i zamontowania nowego turbo u mnie w warsztacie.

Czy jestem w stanie wystroić auto pod tą turbinę?

Nie. Nie jestem tunerem, za to z czystym sumieniem mogę polecić saabtuning.pl . Po odpowiednim dogadaniu terminu ze mną i oczywiście z Kamilem myślę, że była by opcja zrobienia tego kompleksowo. Montaż turbo u mnie i dojazd do Kamila na strojenie.

Czy konieczna jest natychmiastowa ingerencja w soft auta po zmianie turbo?

Nie. Możesz śmiało robić kilometry na nowej turbinie bez programu, ale nie spodziewaj się dużej poprawy osiągów. Do wykorzystania potencjału turbo potrzebna jest dość znaczna ingerencja w soft, natomiast nie szkodzi to silnikowi czy innym komponentom auta. Spokojnie możemy pojechać od warsztatu gdzie zostanie zamontowane turbo do tunera który wszystko idealnie ustawi.

Czy dostanę jakiś gratis?

Aby nowy nabytek jeszcze lepiej prezentował się pod maską w cenie mogę pomalować osłonę termiczną turbo. Farba wytrzymuje 800 stopni więc nic się z nią nie dzieje. Poniżej zdjęcia jak to zrobiłem u siebie w aucie.

W związku ze zwiększoną ilością pracy gratis jest raczej opcjonalny i zależny od ilości zamówień i ilości mojego wolnego czasu.

Kontakt?

Zapraszam do pisania na mail’a lub Messenger. Zakładka „Kontakt” pod logo strony lub w menu. Numer telefonu podaje tylko poważnie zainteresowanym.

Zapraszam na mój kanał na YT

Interesują Cię wynalazki i zabawki dla dużych chłopców?